webtekst-kursus-skriv-tekst

ONLINE KURSUS

Skriv webtekster til din egen hjemmeside

DKK 1.695,00 ekskl. moms

Du er ved at lave din hjemmeside, men det slår fuldstændig knuder, når det kommer til

TEKST

Webtekster skal kunne så uendeligt mange ting: Tale til din kernekunde, formidle udbyttet, sælge uden at lyde sælgende, være spændende at læse og ikke mindst være søgeoptimeret. 

Det er ikke så lidt. Og derfor føler du dig også overvældet af, hvordan du nogensinde skal kunne skrive sådan en tekst. Du er jo ikke tekstforfatter.

Men du skal ikke panikke! Tekstforfattere ryster det heller ikke bare ud af ærmet.
Vi har sammensat de skabeloner og fremgangsmåder som succesfulde hjemmesider – også vores egne er skrevet efter. Følg de steps, du finder på webtekst kurset – og du ender ud med enestående tekster til din hjemmeside. Kurset er spækket med eksempler og forskellige vinkler på teksterne.

fb-webtekster-desktop

Tag en snak med dine kunder

Det er jo et kursus om at skrive – så hvorfor skal jeg "tale" med kunderne?

Inde i din læseres hoved foregår der allerede en samtale. En samtale om behov, frustrationer og egen vilje til at finde en løsning. Hvis du skal have bare en kinamands chance for at gøre læseren til kunde i din virksomhed, skal du og det du kommunikerer være en del af denne samtale. “Skriv webtekster til din egen hjemmeside” handler derfor ikke kun om teksten, men du lærer også at afdække, hvilken fortælling din hjemmeside skal blive en del af.

hjemmesidetekster

Køb adgang til kurset med det samme.

DKK 1.695,00 ekskl. moms

Det lærer du på webtekst kurset:

Det aller-, allervigtigste er at ramme din kundens virkelighed og skrive på en måde, så de forstår, at det er deres problemer og behov, du vil opfylde. Derfor starter vi med at finde ud af, hvem du vil skrive teksten til.

Det svære ved om-siden er, at den skal handle mere om kunden end om dig! Alt hvad du formidler her, skal sættes i relation til, hvorfor det er vigtigt for din kunde.

Du har garanteret krøllet A4 ark på A4 ark sammen, fordi det er svært at skrive en sælgende tekst – uden at det lyder fluffigt og fiffigt. Du hader det, og det gør de fleste.

Der findes heldigvis formler, som kan få de rigtige budskaber frem i din tekst. Der kan vise kunderne at, det du tilbyder er super relevant for netop dem. Og som sælger dine varer på en befriende og IKKE slesk måde.

Den sidste dør mellem dig og din kunde er ofte din kontakt-side, eller kontaktpunkter. Derfor skal siden ikke blot bruges som en liste af kontaktoplysninger, men er din chanche for at overbevise dem om at de roligt kan åbne døren.

Tips og fif til at skrive en indledning til din blog eller artikel samling, så du får fortalt dine læsere, hvad de kan forvente sig.

Forsiden på din hjemmeside skal først og fremmest tale til nye læsere, men du skal også have Google i baghovedet. Din forside skal indeholde links til andre sider – og her har du også brug for små teaser tekster.

Derfor er forsiden altid den sidste side vi går i krig med. Du er simpelthen nød til at blive klog på alt dit andet indhold, inden du skriver webtekst til forsiden.

At skrive til nettet er meget anderledes end da du afleverede dansk-opgaver i skolen. 

På kurset får du en tjekliste, der kan ryde lidt ud i dit (måske) passive sprog og gøre det action-præget.

25 ting du selv kan gøre, for at påvirke din placering i søgemaskinerne

Stop med at krølle flere A4 ark sammen.
Start med at skrive dig til dine kunders hjerte. Step for step.

BONUS: SØGEOPTIMÉR DINE WEBTEKSTER

Scroll til toppen